Remington won the battle.

Discuss or show off anything that relates to knives.
User avatar
espn77
Posts: 2170
Joined: Sat Mar 05, 2016 4:01 pm
Location: TX panhandle

Remington won the battle.

Postby espn77 » Tue Nov 14, 2017 1:21 am

::poke:: to all you case collectors I find this knife very interesting. ::tease::
Attachments
20171113_191518.jpg
1510622377768880989757.jpg

User avatar
americanedgetech
Gold Tier
Gold Tier
Posts: 1552
Joined: Mon Sep 04, 2017 1:40 am
Location: Florida Pan Handle
Contact:

Re: Remington won the battle.

Postby americanedgetech » Tue Nov 14, 2017 1:29 am

Isn't that something...
It made me think... What if the south had won the war? ::lightening::
Ken Mc.

WTB Kershaw 2120 MACHO Lockback Parts knife
I need a pile side scale. THX!

User avatar
Mumbleypeg
Gold Tier
Gold Tier
Posts: 4286
Joined: Fri Apr 18, 2014 1:28 am
Location: Republic of Texas

Re: Remington won the battle.

Postby Mumbleypeg » Tue Nov 14, 2017 1:37 am

:lol: That is something Keith! Makes me wonder what the small town politics were that were involved in that. ::hmm:: Whatever it is I bet there's an interesting story. If only we knew what it is.

But I'd classify it as a temporary victory, given the status of the two cutlery companies today. ::sotb:: :lol:

Ken
Member AKTI, TSRA, NRA.

"Man has nothing that the animals have not at least a vestige of, the animals have nothing that the man does not in some degree share."
- Ernest Thompson Seton
https://www.akti.org/

User avatar
espn77
Posts: 2170
Joined: Sat Mar 05, 2016 4:01 pm
Location: TX panhandle

Re: Remington won the battle.

Postby espn77 » Tue Nov 14, 2017 1:41 am

Mumbleypeg wrote::lol: That is something Keith! Makes me wonder what the small town politics were that were involved in that. ::hmm:: Whatever it is I bet there's an interesting story. If only we knew what it is.

But I'd classify it as a temporary victory, given the status of the two cutlery companies today. ::sotb:: :lol:

Ken


Maybe your right Ken, but at least we had our moment of glory.

User avatar
gsmith7158
Gold Tier
Gold Tier
Posts: 6561
Joined: Fri Dec 25, 2015 7:25 pm
Location: Marietta, Ga. 35% of the time

Re: Remington won the battle.

Postby gsmith7158 » Tue Nov 14, 2017 2:07 am

Yeah ,I'll bet Bradford Supply Co. Is not invited to Case's annual picnic. ::sotb::
------------------

Greg

IF YOU AIN'T BUYING OR LOOKING AT A KNIFE THEN YOU AIN'T LIVING.
Always looking to buy good quality Empire knives.

PROUD MEMBER AAPK, NRA.

User avatar
americanedgetech
Gold Tier
Gold Tier
Posts: 1552
Joined: Mon Sep 04, 2017 1:40 am
Location: Florida Pan Handle
Contact:

Re: Remington won the battle.

Postby americanedgetech » Tue Nov 14, 2017 2:09 am

You better pray that Brandford Supply was not supplying the tents, tables, and chairs!
Ken Mc.

WTB Kershaw 2120 MACHO Lockback Parts knife
I need a pile side scale. THX!

User avatar
espn77
Posts: 2170
Joined: Sat Mar 05, 2016 4:01 pm
Location: TX panhandle

Re: Remington won the battle.

Postby espn77 » Tue Nov 14, 2017 2:16 am

gsmith7158 wrote:Yeah ,I'll bet Bradford Supply Co. Is not invited to Case's annual picnic. ::sotb::


::rotflol:: ::rotflol:: ::rotflol::
I suppose not.

User avatar
gsmith7158
Gold Tier
Gold Tier
Posts: 6561
Joined: Fri Dec 25, 2015 7:25 pm
Location: Marietta, Ga. 35% of the time

Re: Remington won the battle.

Postby gsmith7158 » Tue Nov 14, 2017 2:20 am

That's a good looking knife Keith !What are those handles made of?
------------------

Greg

IF YOU AIN'T BUYING OR LOOKING AT A KNIFE THEN YOU AIN'T LIVING.
Always looking to buy good quality Empire knives.

PROUD MEMBER AAPK, NRA.

User avatar
espn77
Posts: 2170
Joined: Sat Mar 05, 2016 4:01 pm
Location: TX panhandle

Re: Remington won the battle.

Postby espn77 » Tue Nov 14, 2017 2:25 am

Slick black inlay. Pretty cool knife IMO

User avatar
FRJ
Gold Tier
Gold Tier
Posts: 9502
Joined: Fri May 14, 2010 1:43 pm

Re: Remington won the battle.

Postby FRJ » Tue Nov 14, 2017 2:57 am

A very cool knife. ::tu::
Joe

User avatar
espn77
Posts: 2170
Joined: Sat Mar 05, 2016 4:01 pm
Location: TX panhandle

Re: Remington won the battle.

Postby espn77 » Tue Nov 14, 2017 2:59 am

Thanks Joe

User avatar
RobesonsRme.com
Gold Tier
Gold Tier
Posts: 7865
Joined: Wed Jan 28, 2009 3:44 pm
Location: The Heart of Dixie.
Contact:

Re: Remington won the battle.

Postby RobesonsRme.com » Tue Nov 14, 2017 5:08 am

i suspect it's quite simple. The Remington salesman offered a lesser price.

It's just business.

Charlie Noyes
DE OPPRESSO LIBER

"...Men may spurn our appeals, reject our message, oppose our arguments, despise our persons ___but they are helpless against our prayers. "

Sidlow Baxter

User avatar
Mumbleypeg
Gold Tier
Gold Tier
Posts: 4286
Joined: Fri Apr 18, 2014 1:28 am
Location: Republic of Texas

Re: Remington won the battle.

Postby Mumbleypeg » Tue Nov 14, 2017 6:07 am

RobesonsRme.com wrote:i suspect it's quite simple. The Remington salesman offered a lesser price.

It's just business.

Charlie Noyes

Very possibly true. But Bradford is a small town. I grew up in a small town so I know how things work. It's hard to believe Case didn't get a "last look" opportunity to match a competitor bid. It's also plausible that Remington thought it would be feather in their cap (and a great joke on rival Case) to get that contract, and bid a price so low that Case turned it down on final look.

Idle speculation - we will likely never know the whole story.

Ken
Member AKTI, TSRA, NRA.

"Man has nothing that the animals have not at least a vestige of, the animals have nothing that the man does not in some degree share."
- Ernest Thompson Seton
https://www.akti.org/

galvanic1882
Posts: 1994
Joined: Tue Jun 28, 2005 10:39 am
Location: Payson AZ

Re: Remington won the battle.

Postby galvanic1882 » Tue Nov 14, 2017 2:11 pm

Another beauty Keith ::tu::

User avatar
gsmith7158
Gold Tier
Gold Tier
Posts: 6561
Joined: Fri Dec 25, 2015 7:25 pm
Location: Marietta, Ga. 35% of the time

Re: Remington won the battle.

Postby gsmith7158 » Tue Nov 14, 2017 2:30 pm

espn77 wrote:Slick black inlay. Pretty cool knife IMO

Keith, let's see some side angle shots of that knife. It is quite unique. I really like that one! ::tu::
------------------

Greg

IF YOU AIN'T BUYING OR LOOKING AT A KNIFE THEN YOU AIN'T LIVING.
Always looking to buy good quality Empire knives.

PROUD MEMBER AAPK, NRA.


Return to “General Knife Discussion”

Who is online

Users browsing this forum: garddogg56 and 37 guests